Retur och reklamation

Utnyttjande av ångerätt
Hos oss har du som konsument alltid 14 dagars ångerrätt ifall du inte skulle vara helt nöjd med produkten.
Du har alltså rätt att undersöka produkten i 14 dagar men undantag finns för vissa artiklar.
Om någon av våra produkter är plomberade inkluderas den bara av ångerrätten så länge plomberingen är fortsatt obruten.

Undantagen är Reservdelar, minneskort, USB minnen, batterier, headset och hygien relaterade artiklar

Returnerar du en oanvänd produkt med tillhörande etiketter och i sin originalförpackning inom 14 dagar, återbetalas beloppet av varan exklusive fraktkostnaden. Vid ångerrätt ersätter vi inte fraktkostnader tillbaka till oss och ansvaret att försändelsen når oss ligger hos dig som kund. Originalförpackningen får inte vara modifierad vid retur. Vid defekt förpackning eller uppenbar åverkan kommer prisavdrag att ske på minst 30% av produktens värde och kan nekas till återköp. Du står själv för retur kostnaden.
Skulle det vara fel på produkten eller att du som kund mottagit fel artikel står 2bröder för frakten.

 

Jag vill returnera en produkt under ångerätten, hur gör jag?

    1. Packa ner varorna som ska returneras tillsammans med ett papper som innehåller namn, telefonummer, ordernummer och felbeskrivning. Använd samma emballage som du fått din beställning levererad i eller använd eget som ger tillräckligt skydd åt varan.
    2. Returen ska skickas till vår adress.
    3. Ange avsändaradressen på paketets baksida.
    4. Vänligen invänta ett mail som bekräftar att din retur är godkänd.

Vi utför inte några byten, om du önskar en annan vara än den du mottagit så gör du en retur och beställer en ny vara. När vi godkänner returen återbetalas beloppet för den returnerade varan exl frakt.

Vid returer står ansvarar kunden för frakt. Hanteringstiden för en retur kan ta upp till 20 arbetsdagar.

Skicka din retur till:

2 bröderna städ & fastighetsservice AB

VACKERBY INDUSTRIVÄG 17

646 34 Skärholmen

 

REKLAMATION
Reklamationer ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, senast inom 6 månader från det att varan mottagits. broderna.se förbehåller sig rätten att i första hand laga felet, i andra hand skicka en ny vara och i sista hand återköp. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av slitage eller fysisk åverkan. Vid reklamation, kontakta kundtjänst så skickar vi dig ett addresskort för att kunna skicka tillbaka varan. Kundtjanst@broderna.se

  • Varor som utsätts för vatten- och fuktskador omfattas inte av garantin.
  • Felaktiga reklamationer debiteras med 249 kr inkl. moms.
  • Ansvaret för att försändelsen når oss ligger på dig som kund. För privatpersoner står vi returfraktkostnaden förutsatt att reklamationen är godkänd och giltig, önskar du skicka spårbart så får du som kund stå för returkostnaden.
  • Vi erbjuder 12 månaders garanti på samtliga varor om inget annat anges. Med undantag av förbrukningsvaror och batterier. På dessa varor erbjuder vi upp till 6 månaders garanti.

 

ÅTERBETALNING
Väljer du att få pengarna tillbaka för din reklamation, så återbetalas de till det konto du betalade med vid beställning.

OBS! Garantin/reklamationsrätten hävs om produkten har brukats på ett sätt som kan påverka funktionaliteten eller modifierats.

Senast uppdaterad 2023-07-10